Volg ons via

shockwave | de werkwijze

Extracorporale shockwave therapie (ESWT) bij Wolbert fysiotherapie wordt beoordeeld als een van de meest innoverende en effectieve ontwikkelingen in de recente behandeling van (chronische) pijn en het doel om pijnvrij te bewegen. In tegenstelling tot traditionele behandelingsmethodes kan bij shockwave therapie de oorzaak van de chronische pijn direct worden bestreden, zonder medicatie of chirurgie.

Altijd gecombineerd met echografisch onderzoek

Shockwave therapie en echografie zijn in onze praktijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Echografie lokaliseert de bron van de (chronische) pijn. Door de diverse aandoeningen die de (chronische) pijn veroorzaken via echografie op te sporen kan de shockwave therapeut van Shockwavetherapie duidelijk het letsel in beeld brengen om het vervolgens via shockwave therapie bloot te stellen aan korte shockwave-impulsen.

De hoog energetische geluidsgolven hebben een gunstig effect op de (chronische) pijn en op het herstel van de beschadigde pees of weefsel. Pijnvrij bewegen is het resultaat. Shockwave therapie en echografie is een veilige en wereldwijd toegepaste behandelmethode en wordt al vele jaren gebruikt bij onder meer klachten of (chronische) pijn aan schouder, elleboog, de hiel, de voet en de pezen. Shockwave therapie laat de client snel herstellen van (chronische) pijn en weer pijnvrij bewegen.

Het gemiddeld aantal behandelingen shockwavetherapie voor een optimaal resultaat ligt tussen de 4-6 keer met een frequentie van gemiddeld 1 keer per week.

Onze visie is dat Shockwavetherapie altijd plaatsvindt in combinatie met de bestaande fysiotherapeutische behandelingen om het resultaat te optimaliseren.

Als u een afspraak wilt maken of meer wilt weten over onze Shockwavetherapie, dan helpen wij u graag verder.

Klik hier voor tarieven-vergoedingen van Shockwavetherapie.

www.shockwavetherapieuden.nl